IT og digital dannelse

”Børne og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune ønsker at fremme en udvikling, der:

- Sikrer barnet digitale færdigheder og kompetencer, som en del af opvæksten og barnets udvikling og digitale dannelse.

- Styrker kommunikation mellem hjem og institution i en enkel og digitaliseret   form.

- Giver medarbejderne og ledelse i vores daginstitutioner en digital værktøjskasse, der understøtter pædagogiske arbejdsopgaver. ”

I Spindegården er vi bevidste om vores brug af digitale medier, hvornår det kan understøtte børnenes udvikling og læring, og hvornår det kan være en hjælp i dagligdagen.

Vi bruger vores intranet til at tjekke børnene ind og ud, stamkort, opslag, mails, foto, dagbøger og meget mere. Det er derfor vigtigt at alle forældre er ”på”, da mange informationer kun kommer på intranettet.

Vi er også bevidste om, hvordan vi bruger digitale medier sammen med børnene, så det altid har det formål at understøtte og udvikle, og aldrig som ”passiv underholdning. ”

Derudover bruger vi vores iPads og telefoner til at dokumentere vores pædagogiske og praktiske hverdag, og lægger foto op på intranettet, så alle forældre kan følge med i dagligdagen i Spindegården.

Digitale medier og brugen af disse, er et godt supplement til alle de andre værktøjer vi bruger i dagligdagen.